Tematyka na kwiecień 2022 r.
Tydzień 1: W domu i w zagrodzie
Tydzień 2: Radosna Wielkanoc
Tydzień 3: Eko stylem życia
Tydzień 4: Strażnicy książek
Przeprowadzając powyższą tematykę, będziemy realizować następujące cele:
w zakresie rozwoju fizycznego:
- zachęcanie do aktywności ruchowej, zabaw na świeżym powietrzu oraz uprawiania sportu
- doskonalenie umiejętności kreślenia wzorów, szlaczków w liniaturze, z zachowaniem regularnego odstępu między elementami graficznymi
- wdrażanie do dbania o higienę oraz kształtowanie umiejętności dostrzegania zagrożeń wynikających z jej nieprzestrzegania; kształtowanie świadomości, że wiele chorób przenosi się przez brudne ręce
- doskonalenie umiejętności tworzenia konstrukcji płaskich i przestrzennych oraz kompozycji z różnorodnego materiału, z wykorzystaniem właściwych sposobów łączenia, montowania
w zakresie rozwoju emocjonalnego:
- dostrzeganie, że zwierzęta posiadają zdolność odczuwania, przejawianie w stosunku do nich życzliwości i troski
- kształtowanie umiejętności dostrzegania wpływu książek na emocje i nastrój
- doskonalenie samopoznania oraz umiejętności dostrzegania odmienności i niepowtarzalności każdej osoby
- kształtowanie potrzeby reagowania na zauważone zagrożenie lub krzywdę wyrządzaną zwierzętom orazempatycznego stosunku do świata przyrody
w zakresie rozwoju społecznego:
- kształtowanie świadomości narodowej i poczucia dumy z faktu bycia Polakiem przez dostrzeganie piękna: tradycji, historii, sztuki
- wdrażanie do samodzielnego podejmowania decyzji oraz ponoszenia ich konsekwencji
- kształtowanie postaw proekologicznych w codziennym życiu (segregacja odpadów, oszczędzanie wody i energii np. zachowania z codziennego życia, udział w akcjach „sprzątanie świata”)
w zakresie rozwoju poznawczego:
- wzbogacanie wiedzy o polskich tradycjach związanych z obchodami świąt Wielkanocy
- budzenie zainteresowań przyrodą, rozwojem roślin i zwierząt
- poszerzanie wiadomości o zagrożeniach dla przyrody wynikających ze zmian klimatycznych, rozwoju cywilizacji oraz codziennej działalności człowieka (zanieczyszczanie wody, powietrza, gleby)
- kształtowanie umiejętności konstruowania wypowiedzi poprzez zachęcanie do opowiadania o swoich ulubionych książkach i bohaterach
- doskonalenie umiejętności dostrzegania związków przyczynowo – skutkowych, prawidłowości podczas przeprowadzania doświadczeń
- kształtowanie umiejętności układania wyrazów z liter i zdań z rozsypanek wyrazowych
- wzbudzenie zainteresowania czytaniem i literami: litery „j”, „J”; „g”, „G”
- doskonalenie umiejętności wykorzystywania piktogramów do kodowania informacji
- kształtowanie pojęcia liczby: „dziesięć”
- rozpoznawanie cyfr oznaczających liczby od 0 do 10
- doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania na konkretach i zbiorach zastępczych