Tematyka na marzec 2024 r.
I. W kinie i teatrze
II. Przebudzenie po zimie
III. W wiosennym ogrodzie
IV. Od kurnika do świątecznego koszyka
Omawiając powyższą tematykę, będziemy realizować następujące cele:
- poszerzenie wiedzy na temat kina i teatru oraz właściwego zachowania w miejscach publicznych, kształtowanie umiejętności rozróżniania lalek teatralnych (pacynka, kukiełka, marionetka), kształtowanie postawy otwartości na sztukę;
- poznanie i utrwalenie znajomości nazw zawodów pracowników teatru i kina;
- poznawanie oznak wiosennej pogody, poznanie definicji zwrotów: ubierać się na cebulkę, w marcu jak w garncu;
- kształtowanie postawy proekologicznej, rozwijanie odpowiedzialności za założoną hodowlę, poznanie nazw wiosennych kwiatów, poznanie ptaków przylatujących wiosną do Polski;
- kształtowanie nawyku dbania o porządek w swoim otoczeniu, uświadomienie konieczności wykonywania pewnych czynności w określonym czasie, wyrabianie nawyku systematycznego wykonywania zadań, wdrażanie do bycia cierpliwym, doskonalenie umiejętności współpracy w zespole, sztuki kompromisu;
- doskonalenie umiejętności przeliczania, posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi, budowania ciągów przyczynowo-skutkowych na podstawie obrazków;
- poznanie tradycji wielkanocnych, wdrażanie do rozumienia wartości, jakie niesie kultywowanie tradycji, rozwijanie umiejętności rytmicznego poruszania się do muzyki, kształtowanie postawy otwartości na różne kultury i religie;
- rozwijanie wiedzy na temat działania gospodarstwa wiejskiego, pracy gospodarza/rolnika, utrwalenie znajomości nazw zwierząt hodowlanych i budynków będących częścią gospodarstwa, rozwijanie poczucia odpowiedzialności za zwierzęta hodowlane;
- rozwijanie chęci uczestniczenia w zabawach badawczych i eksperymentach, rozwijanie wrażliwości sensorycznej.