Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne planowane w maju w grupie III
Tydzień I. - Majowe święta
Tydzień II. - Od pomysłu aż po dach
Tydzień III. - Jak powstaje…?
Tydzień IV. - Dzień Dziecka
- usprawnianie motoryki małej i percepcji wzrokowej, wdrażanie do kulturalnego zachowania się wobec innych osób, nawiązywanie relacji rówieśniczych, zachęcanie do uważnego słuchania tekstu literackiego i budowania wypowiedzi na jego temat, kształtowanie postawy patriotycznej, utrwalanie przekonania, że Polska to nasz dom;
- poznanie symboli narodowych, kształtowanie postawy patriotycznej, rozwijanie percepcji wzrokowej i słuchowej oraz słuchu fonemowego;
- zapoznanie z mapą Polski oraz symbolami i herbami miast, ćwiczenie aparatu mowy, rozwijanie sprawności fizycznej i wyrażanie radości z uczestniczenia w zabawach ruchowych, umiejętności odwzorowywania i kodowania;
- wprowadzenie litery „h”, „H”, rozwijanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej, umiejętności grafomotorycznych, uważne słuchanie, rozpoznawanie liter, którymi dzieci są zainteresowane na skutek zabawy;
- zapoznanie z konstrukcjami wykonywanymi przez zwierzęta, liczenie i tworzenie zbiorów, klasyfikowanie według danej cechy, rozwijanie umiejętności odwzorowywania, uczestniczenie w zabawach konstrukcyjnych, plastyczno-techniczno-sensorycznych, ćwiczenie sprawności manualnej;
- rozwijanie wielu zmysłów, utrwalanie zdobytej wiedzy, ćwiczenie sprawności motorycznej, zachęcanie do przeprowadzania eksperymentów i wyciągania z nich wniosków, rozwijanie wyobraźni;
- zapoznanie z różnymi zawodami i przedmiotami potrzebnymi do ich wykonywania, uświadomienie, że ludzie dorośli zarabiają pieniądze przez pracę, uświadomienie możliwości oszczędzania pieniędzy, pobudzanie zainteresowania literami;
- rozpoznawanie i podawanie nazw przetworów mlecznych, zapoznanie z etapami produkcji przetworów mlecznych, wdrażanie do prawidłowych nawyków żywieniowych, utrwalanie umiejętności matematycznych (liczenia, dodawania, odejmowania na konkretach, odwzorowywania), zachęcanie do przeprowadzania eksperymentów i wyciągania z nich wniosków;
- czytanie globalne i dzielenie wyrazów na sylaby, kształtowanie umiejętności budowania prawidłowej wypowiedzi, rozwijanie poczucia odpowiedzialności wobec domowego pupila, utrwalanie przekonania, że zwierzę może być przyjacielem człowieka, wyrażanie radości z zabaw ruchowych i dźwiękonaśladowczych, poszerzanie wiedzy na temat zwierząt domowych i sposobów dbania o nie;
- wyrażanie ekspresji twórczej, nauka nowej piosenki, poruszanie się w rytmie muzyki, uważne słuchanie i odtwarzanie rytmów, rozwijanie małej motoryki, nawiązywanie relacji rówieśniczych w trakcie zabawy, czerpanie radości z zabaw z balonami, rozwijanie sprawności fizycznej;
- poznanie popularnych zabaw dziecięcych z różnych stron świata, stymulowanie wielu zmysłów, doskonalenie umiejętności budowania wypowiedzi, uczestnictwo w zabawach ruchowych, nawiązywanie relacji rówieśniczych, uświadamianie, że ludzie z różnych stron świata, mimo różnic, mają ze sobą wiele wspólnego, wspomaganie rozwoju społecznego, w tym tolerancji.