Tematyka: W kinie i teatrze
- poszerzenie wiedzy na temat kina i teatru oraz właściwego zachowania w miejscach publicznych,
- poznanie i utrwalenie znajomości nazw zawodów pracowników teatru i kina,
- poznanie zasad obowiązujących przy zajmowaniu miejsc na widowni w kinie lub teatrze,
- ćwiczenie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi,
- utrwalenie znajomości nazw zawodów związanych z pracą w kinie i teatrze,
- wdrażanie do podejmowania aktywności twórczej i odczuwania satysfakcji z własnych osiągnięć,
- ćwiczenie umiejętności pracy w grupie i realizowania przydzielonych zadań
- poznanie cech charakterystycznych kina niemego,
- pobudzanie i stymulowanie zmysłów podczas zabaw sensorycznych,
Tematyka: Przebudzenie po zimie
- poznawanie oznak wiosennej pogody,
- poznanie definicji zwrotów: ubierać się na cebulkę, w marcu jak w garncu,
- utrwalenie znajomości nazw części garderoby,
- kształtowanie umiejętności dostosowywania stroju do pogody i ubierania się na cebulkę,
- utrwalenie znajomości znaczenia powiedzenia W marcu jak w garncu,
- nabywanie wiedzy na temat różnych typów kalendarzy,
- kształtowanie umiejętności prowadzenia kalendarza pogodowego, zachęcanie do systematycznej pracy
- poznanie ptaków przylatujących wiosną do Polski,
- poznanie zjawiska powstawania tęczy,
Tematyka: W wiosennym ogrodzie
- poznanie etapów prac wykonywanych wiosną w ogrodzie,
- poznanie nazw i zastosowania sprzętów ogrodniczych,
- kształtowanie nawyku dbania o porządek w swoim otoczeniu,
- poznanie nazw wiosennych kwiatów,
- utrwalanie wiedzy dotyczącej wzrostu roślin (z nasion lub cebulek),
- doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem utworów literackich,
- rozwijanie postawy odpowiedzialności za hodowaną roślinę
- utrwalenie wiadomości o warunkach niezbędnych do życia i wzrostu roślin,
- ćwiczenie umiejętności czytania znaków, budowania ciągów przyczynowo-skutkowych na podstawie obrazków – historyjka obrazkowa
Tematyka: Ruch, to zdrowie
- rozbudzanie zainteresowania sportem i dyscyplinami sportowymi
- wzbogacanie słownika czynnego dziecka o nazwy dyscyplin sportowych
- wdrażanie do przestrzegania ustalonych zasad zabawy
- propagowanie zdrowego stylu życia, uświadomienie znaczenia aktywności ruchowej dla zdrowia
- rozwijanie twórczego myślenia
- kształtowanie ogólnej sprawności fizycznej