Tematyka na wrzesień 2021 r.
Tydzień 1: Ja i ty to my.
Tydzień 2: Spotkanie z latawcem.
Tydzień 3: Pożegnanie lata.
Tydzień 4: Tajemnice Ziemi.
Cele ogólne, które będziemy chciały osiągnąć realizując powyższą tematykę:
OBSZAR FIZYCZNY
- aktywne uczestniczenie w zabawach ruchowych, rytmiczno-muzycznych, ćwiczeniach porannych oraz ćwiczeniach gimnastycznych
- rozwijanie płynności i estetyki ruchu
- kształtowanie właściwych chwytów dłoni podczas czynności takich, jak sprzątanie, zabawy, rysowanie i kreślenie wzorów
- rozwijanie sprawności manualnej oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej podczas zabaw ruchowych, ruchowo-naśladowczych, manipulacyjnych oraz ćwiczeń graficznych
OBSZAR EMOCJONALNY
- rozróżnianie emocji i uczuć przyjemnych i nieprzyjemnych, budowanie świadomości, że odczuwają i przeżywają je wszyscy ludzie, próby radzenia sobie z ich przeżywaniem
- przedstawianie emocji i uczuć z wykorzystaniem charakterystycznych dla dziecka form wyrazu
- uwrażliwienie na piękno i różnorodność ojczystego kraju
- kształtowanie aktywnej postawy proekologicznej, rozumienie konieczności podejmowania działań proekologicznych w najbliższym otoczeniu i na co dzień
OBSZAR SPOŁECZNY
- przestrzeganie zasad i norm obowiązujących w grupie rówieśniczej oraz w kontaktach z dorosłymi
- kształtowanie umiejętności uważnego słuchania i analizowania wypowiedzi innych podczas rozmowy
- umacnianie więzi z grupą rówieśniczą i wychowawcą oraz aktywne włączanie się w podejmowane działania grupowe
- kształtowanie umiejętności postrzegania własnej osoby jako członka grupy przedszkolnej, rozumienia tej roli i wiążących się z nią zadań
OBSZAR POZNAWCZY
- wzbudzenie zainteresowania czytaniem poprzez wprowadzenie elementów metody czytania globalnego
- rozpoznawanie zapisu graficznego własnego imienia
- posługiwanie się językiem polskim w mowie zrozumiałej dla dzieci i dorosłych
- poprawne formułowanie wypowiedzi
- wzbudzenie zainteresowania czytaniem i literami: litery „o” „O”; „a”, „A”; „t”, „T”
- kształtowanie umiejętności czytania obrazów, symboli oraz całościowego rozpoznawania wyrazów (czytanie globalne)
- tworzenie sytuacji sprzyjających wyrażaniu rozumienia świata oraz zjawisk
- dostrzeganie związków przyczynowo - skutkowych, prawidłowości podczas przeprowadzania doświadczeń i eksperymentów
- rozwijanie umiejętności klasyfikowania, przeliczania oraz porównywania elementów w zbiorach
- kształtowanie pojęcia liczby jeden, poznanie cyfry 1
- klasyfikowanie przedmiotów według kilku cech
- rozwijanie wyobraźni muzycznej poprzez odtwarzanie sekwencji rytmicznych