Tematyka na styczeń 2022r.
I. Coraz bliżej gwiazd
II. Za zimową szybą
III. Serce dla babci i dziadka
IV. Kim będę?
Realizując powyższą tematykę, będziemy realizować następujące cele:
w zakresie rozwoju fizycznego
• kształtowanie umiejętności właściwego dobierania ubrania do pory roku i warunków atmosferycznych
• kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania potrzeb związanych z odpoczynkiem, ruchem, głodem, pragnieniem czy odczuciami np. zimna
• wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas spędzania czasu wolnego zimą
•doskonalenie sprawności manualnej podczas wykonywania ćwiczeń graficznych oraz utrwalanie właściwego kierunku kreślenia od lewej strony do prawej, od góry do dołu
w zakresie rozwoju emocjonalnego
• kształtowanie postawy zaciekawienia otaczającym światem oraz radości z jego odkrywania
• wdrażanie do odróżniania emocji, nazywania ich oraz do rozumienia, że każdy ma prawo do ich odczuwania i okazywania
• kształtowanie empatycznego stosunku do zwierząt
w zakresie rozwoju społecznego
• kształtowanie świadomości, że w komunikacji najważniejsza jest chęć porozumienia, które to porozumienie można osiągnąć za pomocą różnorodnych środków przekazu
• doskonalenie koncentracji podczas zajęć i umiejętności podążania za ich tokiem
• kształtowanie poczucia dumy z niepowtarzalności własnej rodziny, jej tradycji, zainteresowań oraz pasji
• kształtowanie postawy szacunku wobec seniorów
w zakresie rozwoju poznawczego
• doskonalenie umiejętności swobodnego wypowiadania się, dzielenia się swoimi doświadczeniami
• doskonalenie umiejętności uważnego słuchania czytanego tekstu, opowiadania wysłuchanej historii
• doskonalenie techniki czytania poprzez czytanie prostych sylab
• wzbudzenie zainteresowania literami: litery „p”, „P”, „s”, „S”
• kształtowanie pojęcia liczby „osiem", poznanie cyfry 8
• doskonalenie umiejętności przeliczania elementów
• kształtowanie umiejętności posługiwania się symbolami matematycznymi (cyfry, znaki: „+”, „–”, „=”)
• doskonalenie umiejętności wykorzystywania znanych piktogramów do kodowania informacji
• stymulowanie swobodnej aktywności poznawczej poprzez zabawy w kąciku tematycznym, oglądanie książek, ilustracji, modeli powietrznych środków transportu itp.
• doskonalenie umiejętności dostrzegania związków przyczynowo - skutkowych, prawidłowości podczas uczestniczenia w zabawach badających właściwości materiałów, zjawiska fizyczne