Tematyka na luty 2022 r.
Tydzień 1: Karnawał na świecie
Tydzień 2: Polarna wyprawa
Tydzień 3: Na wiślanym szlaku
Tydzień 4: Sztuka blisko nas
Przeprowadzając powyższą tematykę, będziemy realizować następujące cele:
w zakresie rozwoju fizycznego:
- kształtowanie nawyku przestrzegania zasad zachowania zapewniających porządek i bezpieczeństwo
- wdrażanie do systematycznego uczestniczenia w zabawach i ćwiczeniach w sali i na świeżym powietrzu
- doskonalenie płynności, koordynacji i świadomości ruchów całego ciała
- rozwijanie umiejętności tworzenia konstrukcji płaskich i przestrzennych oraz kompozycji z różnorodnego materiału, z wykorzystaniem właściwych sposobów łączenia, montowania (materiały przyrodnicze, recyklingowe, plastyczne, spożywcze)
w zakresie rozwoju emocjonalnego:
- doskonalenie umiejętności wyrażania emocji w sposób umożliwiający dziecku dobre funkcjonowanie w grupie
- kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji wynikających z obcowania ze sztuką
- doskonalenie umiejętności radzenia sobie w sytuacji rywalizacji, z przegraną i wygraną
- kształtowanie świadomości, wpływu działalności człowieka na przyrodę poprzez zanieczyszczenie powietrza, wody i gleby, odpady, zmiany klimatyczne
w zakresie rozwoju społecznego:
- kształtowanie postawy otwartości i szacunku dla innych kultur, ludzi, zwyczajów, tradycji
- wdrażanie do postawy akceptacji, szacunku i życzliwości wobec wszystkich ludzi, w bliższym i dalszym środowisku, wobec odrębności narodowych, odmienności w wyglądzie itp.
- kształtowanie poczucia dumy z faktu bycia Polką/Polakiem poprzez ukazywanie piękna: przyrody, krajobrazów, języka, muzyki, tradycji, historii, architektury, sztuki
w zakresie rozwoju poznawczego:
- rozwijanie umiejętności dostrzegania i nazywania podobieństw oraz różnic między ludźmi w bliższym i dalszy otoczeniu: ludzie o rożnym wyglądzie, z rożnych krajów
- poszerzanie wiedzy o zwyczajach i tradycjach regionalnych, o wybranych symbolach związanych z regionami Polski ukrytych w podaniach, legendach, bajkach
- kształtowanie umiejętności konstruowania wypowiedzi z przestrzeganiem konsekwencji i zgodności czasu
- doskonalenie umiejętności dostrzegania związków przyczynowo – skutkowych
- rozwijanie zainteresowania zjawiskami przyrodniczymi podczas zabaw
- kształtowanie umiejętności czytania prostych wyrazów oraz tekstów zbudowanych z poznanych liter
- wzbudzenie zainteresowania czytaniem i literami: litery „b”, „B”; „n”, „N”; „w”, „W”
- doskonalenie znajomości monet, umiejętności ich porządkowania oraz odliczania wskazanych kwot
- kształtowanie pojęcia liczby: „zero”, poznanie cyfry „0”
- doskonalenie umiejętności posługiwania się symbolami matematycznymi: <, >, =