Tematyka na marzec 2022r.
I. Recepta na zdrowie
II. Kiedyś i dziś
III. Na tropach wiosny
IV. Morskie podróże i opowieści
Realizując powyższą tematykę, będziemy realizować następujące cele:
w zakresie rozwoju fizycznego
- wdrażanie do przestrzegania zasad zachowania zapewniających porządek, higienę i bezpieczeństwo podczas korzystania z nowoczesnej technologii
- kształtowanie nawyku regularnego odpoczynku i systematycznego udziału w zabawach i ćwiczeniach ruchowych w sali i na świeżym powietrzu
- rozwijanie umiejętności samodzielnego dostosowania ubrania do pogody
- doskonalenie sprawności manualnej podczas wykonywania ćwiczeń graficznych oraz czynności samoobsługowych, w tym czynności precyzyjnych, np. zapinanie guzików, wiązanie sznurowadeł
- doskonalenie słuchu fonematycznego oraz aparatu mowy podczas ćwiczeń słuchowych i ortofonicznych
w zakresie rozwoju emocjonalnego
- kształtowanie umiejętności kontrolowania swojego zachowania podczas zabawy, pracy i odpoczynku
- kształtowanie umiejętności radzenia sobie z nieprzyjemnymi emocjami i okazywania ich w sposób akceptowany społecznie
- doskonalenie umiejętności dostrzegania emocjonalnej wartości otoczenia przyrodniczego jako źródła satysfakcji estetycznej
- kształtowanie umiejętności radzenia sobie w sytuacji czekania na swoją kolej i rywalizacji
- kształtowanie postawy troski o otoczenie przyrodnicze
w zakresie rozwoju społecznego
- wdrażanie do współdziałania z innymi dziećmi w zabawie, pracach użytecznych oraz podczas odpoczynku
- budowanie pozytywnej atmosfery w grupie
- wdrażanie do przyjmowania, tworzenia i respektowania zasad korzystania z nowoczesnej technologii
- rozwijanie umiejętności komunikowania się z dziećmi i osobami dorosłymi z wykorzystaniem komunikatów werbalnych i pozawerbalnych
- rozpoznawanie wartości obowiązkowości w wypełnianiu codziennych obowiązków
- przejawianie poczucia własnej wartości jako osoby, wyrażanie szacunku wobec innych
- odczuwanie i wyjaśnianie swoją przynależność do rodziny, grupy przedszkolnej
w zakresie rozwoju poznawczego
- wzbogacanie wiedzy na temat czynników mających znaczenie dla naszego zdrowia i kondycji
- doskonalenie umiejętności rozumienia i wyjaśniania znaczenia umownych symboli i znaków znajdujących się w otoczeniu, np. graficzne opisy, kodeksy, plakaty, sygnały dźwiękowe
- wdrażanie do korzystania z rożnych źródeł, np. z książek, albumów oraz z nowoczesnej technologii jako źródła wiedzy, rozrywki, inspiracji
- rozwijanie umiejętności formułowania wypowiedzi z przestrzeganiem konsekwencji i zgodności czasu
- rozwijanie umiejętności czytania prostych wyrazów zbudowanych z poznanych liter
- doskonalenie techniki czytania przez czytanie prostych sylab i wyrazów
- doskonalenie umiejętności postrzegania książek jako źródła przyjemnych emocji, pasjonujących historii oraz wiedzy o świecie, dostrzegania znaczenia umiejętności czytania w codziennym życiu
- wzbudzenie zainteresowania czytaniem i literami: litery „c” „C”; „z”, „Z”
- doskonalenie umiejętności odpowiadania na pytania, opowiadania o zdarzeniach z przedszkola, objaśniania kolejności zdarzeń w prostych historyjkach obrazkowych, układania historyjki obrazkowej, recytowania wierszy, układania i rozwiązywania zagadek
- doskonalenie umiejętności posługiwania się pojęciami dotyczącymi kierunku w przestrzeni z własnego punktu widzenia oraz z punktu widzenia innej osoby
- kształtowanie pojęcia liczby dziewięć, poznanie cyfry „9”, rozpoznawanie cyfr oznaczających liczby od 0 do 9 oraz doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania w zakresie 9
- doskonalenie umiejętności porównywania liczebności zbiorów, stosowania znaków <, >, =, ustalania równoliczności zbiorów, rozumienia pojęcia „o ile więcej?”, „o ile mniej?”
- kształtowanie umiejętności rozpoznawania monet oraz rozumienia, do czego służą pieniądze
- kształtowanie umiejętności dodawania i odejmowania w zabawie oraz w sytuacjach użytkowych
- kształtowanie umiejętności wyrażania ekspresji twórczej podczas czynności konstrukcyjnych i zabawy
- doskonalenie umiejętności posługiwania się w zabawie i w trakcie wykonywania innych czynności pojęciami dotyczącymi następstwa czasu np. wczoraj, dzisiaj, jutro, rano, wieczorem, w tym nazwami pór roku, nazwami dni tygodnia i miesięcy
- wdrażanie do prowadzenia obserwacji zjawisk przyrodniczych oraz brania udziału w zabawach badawczych, stawiania hipotez i wyciągania wniosków
- poszerzanie pojęć związanych ze zmianami obserwowanymi w przyrodzie: stany skupienia wody
- ilustrowanie zjawisk przyrodniczych poprzez różnorodne formy ekspresji: plastyczną, techniczną, muzyczną, mimiczną, ruchową
- rozwijanie zainteresowania osiągnięciami, wynalazkami człowieka
- wzbogacanie wiedzy na temat środków transportu, roślin i zwierząt wodnych
- doskonalenie umiejętności tworzenia konstrukcji i impresji plastycznych inspirowanych przyrodą, materiałem naturalnym