Tematyka na maj 2022 r.
Tydzień 1: Biało-czerwony maj.
Tydzień 2: Podróże po Europie.
Tydzień 3: Wiosenne barwy i dźwięki.
Tydzień 4: W rodzinnym kręgu.
Przeprowadzając powyższą tematykę, będziemy realizować następujące cele:
w zakresie rozwoju fizycznego:
- wdrażanie do systematycznego uczestnictwa w organizowanych zabawach ruchowych i przestrzegania zasad zapewniających bezpieczeństwo
- doskonalenie sprawności rąk oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej podczas zabaw ruchowych, ruchowo-naśladowczych, manipulacyjnych, rozgrywek sportowych
w zakresie rozwoju emocjonalnego:
- kształtowanie umiejętności opisywania emocji towarzyszących codziennym zdarzeniom, kontaktom z innymi ludźmi, z przyrodą, ze sztuką
- doskonalenie umiejętności rozpoznawania uczuć i emocji oraz wyrażania ich w sposób akceptowalny społecznie
- kształtowanie umiejętności zachowywania się adekwatnie do sytuacji podczas kontaktów z innymi osobami, liczenia się z ich uczuciami i potrzebami
- kształtowanie umiejętności zachowania się w sytuacji porażki i sukcesu innych
w zakresie rozwoju społecznego:
- kształtowanie świadomości przynależności narodowej i pełnienia różnych ról społecznych
- doskonalenie umiejętności wyrażania trafnych ocen odnoszących się do wartości drugiego człowieka niezależnie od jego statusu materialnego, wyglądu czy sprawności
- kształtowanie postawy tolerancji i życzliwości wobec odrębności narodowych, odmienności w wyglądzie lub sprawności różnych ludzi a także wobec osób w najbliższym otoczeniu
w zakresie rozwoju poznawczego:
- kształtowanie podstawowej orientacji na mapie Polski oraz wdrażanie do postawy poszanowania symboli narodowych: flagi, godła i hymnu
- poszerzanie wiedzy o Unii Europejskiej i krajach członkowskich
- rozwijanie zainteresowań i umiejętności plastycznych podczas wykonywania prac plastycznych różnymi technikami
- doskonalenie umiejętności obdarzania uwagą osób dorosłych i rówieśników
- poszerzanie wiedzy o rodzinie pochodzenia: jej tradycjach, historii, członkach i pełnionych przez nich rolach społecznych
- poszerzanie wiedzy na temat zawodów wykonywanych przez osoby z najbliższego otoczenia
- wzbudzenie zainteresowania czytaniem i literami: litery „f”, „F”; „ł”, „Ł”
- wzbogacenie wiedzy przyrodniczej (o roślinach i zwierzętach zamieszkujących polskie łąki)
- kształtowanie umiejętności dodawania i odejmowania, dopełniania do wskazanej cyfry; utrwalenie poznanych cyfr
- doskonalenie umiejętności posługiwania się pojęciami dotyczącymi kierunku w przestrzeni z własnego punktu widzenia, ale i z punktu widzenia innej osoby