kształtowanie umiejętności właściwego dobierania ubrania do pory roku i warunków atmosferycznych
kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania potrzeb związanych z odpoczynkiem, ruchem, głodem, pragnieniem czy odczuciami np. zimna
kształtowanie empatycznego stosunku do zwierząt
doskonalenie umiejętności posługiwania się gestem, mimiką, ruchem w celu wyrażenia treści i emocji
wdrażanie do recytowania wierszy grupowo i indywidualnie, ze zwróceniem uwagi na prawidłową regulację oddechu, zachowanie pauz, tempa, rytmu, natężenia głosu
kształtowanie umiejętności odróżniania zachowań nagannych od pozytywnych
kształtowanie umiejętności dokonywania oceny postępowania swojego i innych z zastosowaniem odpowiednich określeń
kształtowanie poczucia dumy z niepowtarzalności własnej rodziny, jej tradycji, zainteresowań oraz pasji
kształtowanie postawy szacunku wobec seniorów
wzbogacanie czynnego i biernego słownika dziecka o zwroty i wyrażenia dotyczące rodziny
wdrażanie do odpowiedniego zachowania w sytuacji napięć – czekania na swoją kolej, rywalizacji sportowej
budowanie świadomości, że siła fizyczna i bogactwo nie stanowią o sukcesie, szczęściu i wartości człowieka
kształtowanie umiejętności oceny zachowań jako pozytywnych bądź negatywnych
doskonalenie umiejętności swobodnego wypowiadania się, dzielenia się swoimi doświadczeniami oraz opowiadania wysłuchanej historii