Tematyka realizowana w kwietniu:
I. Od kurnika do świątecznego koszyka
II. Na wiosennej łące
III. Dbamy o naszą planetę
IV. Kto nam pomoże?
Omawiając powyższą tematykę będziemy realizować następujące cele:
- zapoznanie z nazwami zwierząt gospodarskich i ich domów, kształtowanie nawyku systematycznej pracy, utrwalanie odpowiednich zachowań i postaw w stosunku do zwierząt i przyrody;
- zapoznanie z nazwami członków ptasich rodzin, utrwalenie pojęć: mniej, więcej, tyle samo, uświadomienie dzieciom,że wśród zwierząt też są rodziny, kształtowanie postawy szacunku dla zwierząt;
- zapoznanie dzieci z tradycjami wielkanocnymi, ukazanie wartości tradycji, kształtowanie postawy otwartości na różne kultury, zachęcanie do kultywowania tradycji rodzinnych;
- uwrażliwianie na otaczającą przyrodę, budowanie pozytywnej postawy wobec owadów zapylających, reagowanie na wskazówki nauczycielki, uważne słuchanie, poprawne budowanie wypowiedzi, rozwijanie umiejętności rozpoznawania własnych emocji;
- zapoznanie z nazwami i wyglądem mieszkańców łąki, rozwijanie mowy, rozwijanie umiejętności uważnego słuchania, rozwijanie motoryki małej poprzez działalność twórczą i ćwiczenia grafomotoryczne, doskonalenie umiejętności dzielenia na sylaby;
- rozwijanie zdolności manualnych, rozpoznawanie rzeczy dotykiem, rozpoznawanie kolorów, reagowanie na polecenia nauczyciela;
- kształtowanie nawyku segregowania śmieci oraz oszczędzania wody i energii, budowanie poczucia odpowiedzialności za planetę w kontekście przyszłych pokoleń, rozwijanie zachowań proekologicznych, kształtowanie postawy: nie wyrzucaj – wykorzystaj;
- zapoznanie z zawodem strażaka i numerem alarmowym 112, ćwiczenie umiejętności wzywania pomocy na wypadek pożaru rozwijanie umiejętności uważnego słuchania i odpowiadania na pytania, budowanie wiedzy o świecie;
- poznanie pracy policjanta, rozwijanie umiejętności uważnego słuchania czytanego wiersza, rozwijanie umiejętności budowania wiedzy o świecie, doskonalenie budowania wypowiedzi, wdrażanie do respektowania powszechnie przyjętych praw;
- zaznajomienie z pracą lekarza i pielęgniarki, poszerzanie wiedzy o świecie, doskonalenie umiejętności reagowania na polecenia nauczycielki, rozwijanie sprawności fizycznej;
- rozwijanie sprawności manualnej i umiejętności wezwania pomocy w razie wypadku, rozwijanie wrażliwości sensorycznej, budzenie wrażliwości na drugiego człowieka.