Tematyka:
I. Wiadomość z daleka
II. Zima tuż–tuż...
III. Przygotowania do świąt
IV. Hej, kolęda, kolęda
Omawiając powyższą tematykę, będziemy realizować następujące cele:
- zapoznanie z zawodem listonosza, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, wyrabianie postawy szacunku wobec osób pracujących w różnych zawodach, poznanie różnych sposobów przekazywania wiadomości, kształtowanie umiejętności oceny zachowania bohaterów utworów literackich
- poznanie litery „k”, „K”, „r”, „R”, kształtowanie słuchu fonematycznego
- poznanie sposobów ochrony przed zimnem i zasad bezpiecznej zabawy, oswajanie z udzielaniem pomocy przez dzwonienie pod numer alarmowy 112, wdrażanie do niesienia pomocy osobom potrzebującym
- poznanie cyfry 6, utrwalanie nazw figur geometrycznych, pojęć „duży” i „mały” i wyglądu cyfr, rozwijanie umiejętności klasyfikacji, liczenia,kształtowanie pojęcia liczby (w aspekcie kardynalnym, porządkowym, graficznym),
- poznanie tradycji związanych z mikołajkami, z Wigiliąoraz ze świętami Bożego Narodzenia, wzmacnianie poczucia własnej wartości, poznanie piosenek o świątecznej tematyce, poznanie wyglądu różnych ozdób choinkowych, poznanie pojęcia „życzliwość, zachęcanie do życzliwości wobec siebie nie tylko od święta, czerpanie radości z obdarowywania innych
- kształcenie zmysłów wzroku i dotyku
- poznanie historii narodzin Pana Jezusa i wybranej kolędy, utrwalenie słownictwa w języku angielskim dotyczącego świąt, ukazanie piękna utworów muzycznych opowiadających o świętach Bożego Narodzenia
- utrwalanie wiadomości na temat świąt Bożego Narodzenia, ćwiczenie pamięci, dostarczanie wrażeń sensorycznych, rozwijanie motoryki małej i wyobraźni przestrzennej, ukazywanie wartości własnoręcznie przygotowanego upominku
- poznanie czynników sprzyjających zjawisku topnienia śniegu, poznanie właściwości śniegu i lodu, rozwijanie umiejętności wyciągania wniosków z przeprowadzonych eksperymentów
- poznanie wybranych utworów muzyki klasycznej, rozwijanie słuchu muzycznego, uwrażliwienie na piękno muzyki klasycznej, kształcenie poczucia „pulsu”, rozwijanie umiejętności gry na instrumentach perkusyjnych
- rozwijanie wyobraźni plastycznej, zachęcanie do opowiadania o swoich emocjach