Tematyka na luty
I. Wszystko jest muzyką
II. Pod ziemią, pod wodą
III. W kosmosie
IV. Prehistoryczny świat
Omawiając powyższą tematykę, będziemy realizować następujące cele:
- uświadomienie dzieciom wagi dźwięków w codziennym życiu, skłonienie do zastanawiania się, czym jest cisza, zapoznanie z naturalnymi dźwiękami Ziemi, rozwijanie słuchu muzycznego i wyobraźni
- zapoznanie z zawodem dyrygenta i pracą orkiestry, zapoznanie z instrumentami muzycznymi i podziałem ich ze względu na źródło dźwięku, utrwalenie ich nazw
- rozwijanie kreatywności, pobudzanie do ekspresji artystycznej, stymulacja wielu zmysłów, rozwijanie umiejętności plastyczno-technicznych, zachęcanie do zabaw badawczych i wyciągania z nich wniosków
- wprowadzenie liter „n”, „N”, „w”, „W”, „p”, „P”, „j”, „J”,, rozwijanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej, kształtowanie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego, budowania wypowiedzi na jego temat oraz pozyskiwania z niego wiadomości
- rozwijanie sprawności manualnej i grafomotorycznej, doskonalenie prawidłowego chwytu pisarskiego
- poznanie liczby 10, liczenie w zakresie 10, kształtowanie pojęcia liczby (w aspekcie kardynalnym, porządkowym, graficznym), doskonalenie umiejętności matematycznych, w tym kodowania
- zapoznanie z naturalnymi zasobami ziemi, z budową wulkanu oraz procesami zachodzącymi w nim
- zapoznanie z bogactwem życia pod wodą, wprowadzenie pojęcia „rafa koralowa”, utrwalenie wiedzy na temat złóż surowców, kopalni i ich rodzajów
- poznanie pojęć „kosmos”, „Układ Słoneczny”, „planety”, zapoznanie ze sprzętami do obserwowania i badania kosmosu oraz z zawodami (astronom, astronauta), poszerzenie wiedzy na temat ruchu planet wokół Słońca oraz na temat ruchu obrotowego Ziemi (dzień i noc)
- zaciekawienie historią, uświadomienie roli muzeum w życiu człowieka, zapoznanie z zawodem archeologa, paleontologa, poszerzenie wiadomości o dinozaurach