I. W świecie książek
II. Na wiosennej łące
III. Kto nam pomoże?
IV. Dbamy o naszą planetę
Omawiając powyższą tematykę, będziemy realizować następujące cele:
- kształtowanie nawyku czytania książek i właściwych zachowań podczas kontaktu z nimi, utrwalenie wiedzy na temat funkcjonowania księgarni, biblioteki i czytelni, rozwijanie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego i budowania wypowiedzi na jego temat
- rozwijanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej, wprowadzenie litery „f”, „F”, „ł”, „Ł”
- utrwalanie nazw cech wielkościowych i umiejętności odwzorowywania, poznanie różnicy między pojęciami „pionowe” i „poziome”, wykonywanie prostych operacji na zbiorach
- kształtowanie proekologicznego stylu życia, w tym nawyku oszczędzania wody
- kształtowanie nawyku budowania poczucia odpowiedzialności za planetę, wpajanie przekonania, że Ziemia to nasz dom, o który trzeba dbać, zapoznanie z informacjami dotyczącymi odnawialnych źródeł energii, utrwalenie pojęcia ,,recykling”
- pobudzanie i uwrażliwianie zmysłów przez zabawy usprawniające percepcję wzrokowo-słuchową, wdrażanie do samodzielnej pracy, wyrażanie ekspresji twórczej podczas prac plastyczno-technicznych
- uwrażliwianie na otaczającą przyrodę, poznanie ziół rosnących na polskich łąkach, zachęcanie do obserwacji owadów, kształtowanie świadomości przyrodniczej
- poszerzanie wiedzy na temat sposobów wzywania pomocy w sytuacjach, które tego wymagają, utrwalanie numerów alarmowych, zapoznanie z pracą policjanta, zapoznanie z pracą straży pożarnej
- zapoznanie z pracą lekarza, ze zdrowym stylem życia, rozwijanie sprawności fizycznej, wzmacnianie odporności