Tematyka:
- W świecie książek
- Dbamy o naszą planetę
- Na wiosennej łące
- Kto nam pomoże?
Będziemy realizować następujące zadania dydaktyczno- wychowawcze:
- wyrabianie nawyku dbania o książki, kształtowanie nawyku czytania i oglądania książek,
- doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, rozwijanie sprawności fizycznej, umiejętności współpracy
- poznanie kształtu litery f, F, rozwijanie świadomości fonologicznej i słuchu fonematycznego, wprowadzenie do pisania i czytania, utrwalanie poznanych liter,
- kształtowanie właściwych zachowań podczas pobytu w bibliotece, rozwijanie umiejętności dzielenia się
- rozwijanie postawy proekologicznej, kształtowanie nawyku dbania o planetę, budowanie poczucia odpowiedzialności za Ziemię, doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, rozwijanie sprawności fizycznej i umiejętności współpracy
- kształtowanie umiejętności segregowania odpadów, rozwijanie umiejętności czytania symboli, doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według podanej cechy,
- kształtowanie postawy proekologicznej, rozwijanie umiejętności dzielenia wyrazów na sylaby i głoski
- wzbogacenie wiedzy o odnawialnych źródłach energii, doskonalenie umiejętności przeliczania i układania działań matematycznych,
- zapoznanie ze sposobami oszczędzania wody, uwrażliwienie na piękno muzyki klasycznej,
rozbudzanie wyobraźni i ćwiczenie uważnego słuchania, rozwijanie sprawności fizycznej,
- kształtowanie zachowań proekologicznych uwrażliwianie na otaczającą przyrodę, poznanie etapów rozwoju motyla i sposobów na pomaganie owadom,
- poznanie kształtu litery ł, Ł, rozwijanie świadomości fonologicznej i słuchu fonematycznego, wprowadzenie do pisania i czytania, utrwalanie poznanych liter,
- budzenie wrażliwości na przyrodę
- wyrabianie szacunku do pracy służb ratunkowych, rozwijanie sprawności fizycznej,
- wzbogacenie słownictwa, wdrażanie do wypowiadania się pełnym zdaniem, utrwalenie znajomości numerów alarmowych, rozwijanie umiejętności pracy w grupie
- rozwijanie umiejętności tanecznych i sprawności fizycznej, wzbogacanie wiedzy na temat pracy lekarza, rozwijanie umiejętności współpracy podczas eksperymentowania, kształtowanie postaw prozdrowotnych
- utrwalenie wiadomości na temat służb ratunkowych i numerów alarmowych, kształcenie umiejętności rozmawiania z dyspozytorem w czasie wzywania pomocy, zachęcanie do starannego wykonywania prac plastyczno-technicznych