Planowane zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne
na miesiąc WRZESIEŃ w grupie IV „LISKI”
Tydzień I. Witamy po wakacjach!
- rozwijanie inteligencji emocjonalnej, kształtowanie umiejętności akceptacji emocjonalności własnej i innych, uświadamianie odczuwania różnorodnych emocji przez każdego człowieka
- rozwijanie twórczych zdolności językowych, kształtowanie umiejętności poprawnego wypowiadania się, dostrzeganie w sobie potencjału
- przybliżenie świata przyrody jako tygla materiału badawczego, rozwijanie zainteresowania otaczającą przyrodą, inspirowanie do twórczej działalności plastyczno-konstrukcyjnej, wychowanie w duchu poszanowania przyrody
- zwiększanie kompetencji plastycznych, kształcenie umiejętności posługiwania się przyborami do rysowania, pogłębianie poczucia jedności z grupą przedszkolną
Tydzień II. Wokół nas.
- ustalanie norm i zasad funkcjonowania grupy, rozwijanie umiejętności współpracy w zespole, tworzenie atmosfery przyjaźni i życzliwości
- poszerzanie słownika czynnego, konstruowanie poprawnych gramatycznie wypowiedzi, wyrażanie szacunku do osób z najbliższego otoczenia
- różnicowanie stron i klasyfikowanie, kształtowanie odporności emocjonalnej i zdolności do wysiłku intelektualnego, obdarzanie innych uwagą
- poznanie twórcy plastycznego, pobudzanie zdolności kreatorskich, budowanie wiary we własne możliwości
Tydzień III. Nasze pasje, nasze bziki.
- identyfikowanie emocji podczas ekscytacji, kształtowanie postawy akceptującej emocje innych osób, stwarzanie naturalnej potrzeby wyrażania uczuć
- doskonalenie umiejętności dokonywania analizy i syntezy wyrazowej, nabywanie umiejętności językowych, budowanie poczucia odwagi w wypowiadaniu się
- zapoznanie z rożnymi rodzajami klocków, nabywanie umiejętności tworzenia kolekcji, poszerzanie doświadczeń dzieci
- wzbogacanie wiadomości na temat zwierząt żyjących w domach, aktywizowanie dzieci poprzez analizowanie treści i rozwiązywanie zagadek, pogłębianie empatycznych zachowań w stosunku do zwierząt
Tydzień IV. Jesień w naszej okolicy.
- dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią i ubieranie się odpowiednie do pogody, kształcenie umiejętności regulacji emocji, uświadamianie oddziaływania piękna jesiennej przyrody na samopoczucie
- wprowadzenie litery o, O, określanie głoski o jako samogłoski, wspomaganie rozwoju mowy oraz umiejętności komunikacyjnych, rozwijanie zainteresowania czytaniem
- przygotowanie do bezpiecznego i samodzielnego poruszania się po drodze, dostrzeganie zagrożeń wynikających z nieumiejętności odczytywania znaków, rozumienie konieczności zapamiętania zasad obowiązujących na drodze
- poszerzanie doświadczeń sensorycznych związanych z bogactwem jesiennej przyrody, kształcenie świadomości dotyczącej wpływu owoców na zdrowie człowieka, rozumienie znaczenia witamin dla zdrowia człowieka