Planowana tematyka w MARCU w grupie IV LISKI
Marcowa pogoda
- poznanie słownictwa związanego z pogodą w j. angielskim, rozwijanie umiejętności posługiwania się pojęciami zjawisk pogodowych, kształtowanie odpowiedzialnej postawy w różnych sytuacjach życiowych,
- wprowadzenie litery g, G, rozwijanie słuchu fonemowego, wzbogacanie słownictwa o przysłowie „W marcu jak w garncu”, rozwijanie umiejętności współpracy,
- utrwalenie wiedzy na temat nominałów na monetach i banknotach, kształtowanie umiejętności wybierania stroju do odpowiedniej pogody, doskonalenie umiejętności logicznego myślenia,
- rozwijanie wiedzy o ptakach zimujących w Polsce oraz wracających z ciepłych krajów, utrwalanie nazw kontynentów, poszerzanie wiedzy na temat budzenia się zwierząt ze snu zimowego,
- utrwalenie nazw i kolejności miesięcy oraz dni tygodnia, rozwijanie ekspresji tanecznej, rozwijanie samodzielności oraz cierpliwości podczas wykonywania prac technicznych,
W wiosennym ogrodzie
- poszerzanie wiedzy na temat roślin ogródkowych, rozwijanie umiejętności położenia przedmiotów w przestrzeni, kształtowanie umiejętności dostrzegania i celebrowania własnych sukcesów,
- wprowadzenie litery c, C, doskonalenie umiejętności pisania i czytania, kształtowanie umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach, w tym z porażką,
- zapoznanie ze znakiem równości, doskonalenie umiejętności rachowania i mierzenia, kształtowanie gotowości do podejmowania nowych wyzwań,
- utrwalenie wiedzy na temat uprawy i pielęgnacji roślin, rozwijanie pamięci,
doskonalenie umiejętności odczytywania kodu, kształcenie wrażliwości na piękno
przyrody wiosną,
- rozwijanie ekspresji tanecznej i plastycznej, budzenie zainteresowania otaczającym światem, kształtowanie umiejętności fair play w grach i zabawach,
Cztery żywioły
- zapoznanie z zasadami zachowania się podczas burzy i innych zjawisk przyrodniczych, poznanie pozytywnych i negatywnych skutków działania żywiołów, rozwijanie
odpowiedzialnej postawy w sytuacji zagrożenia,
- wprowadzenie litery w, W, poszerzanie wiedzy na temat żywiołów oraz ich wpływu na nasze życie, doskonalenie sprawności językowej,
- utrwalenie wiedzy na temat skarbów ziemi i ich wykorzystywania, rozwijanie
umiejętności posługiwania się wagą oraz porównywania ciężkości przedmiotów,
rozwijanie zmysłu dotyku,
- nabywanie wiedzy na temat żywiołu ognia, poznanie znaków przeciwpożarowych, doskonalenie umiejętności w zakresie mierzenia oraz posługiwania się linijką,
- poznanie właściwości powietrza, rozwijanie ekspresji muzycznej i poczucia rytmu, doskonalenie umiejętności koncentracji uwagi i spostrzegawczości