Tematyka
- W kinie i w teatrze
- Przebudzenie po zimie
- W wiosennym ogrodzie
- Ruch to zdrowie
Zadania wychowawczo- dydaktyczne
- poszerzenie wiedzy o kinie i teatrze, w tym również o właściwym zachowaniu podczas pobytu w tych miejscach, zachęcanie do wyrażania emocji podczas zabaw dramowych,
- wprowadzenie litery „z”, „Z”, rozwijanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej, poznanie nazw zawodów teatralnych, ćwiczenie aparatu mowy
- zapoznanie z monetami i banknotami, doskonalenie umiejętności liczenia pieniędzy, rozwijanie umiejętności odczytywania dwóch współrzędnych (rząd i miejsce) oraz kodowania, poszerzanie wiedzy na temat widowni w kinie i teatrze,
- utrwalenie wiedzy na temat rodzajów ubrań, zapoznanie z określeniem „ubierać się na cebulkę”, kształtowanie nawyku ubierania się adekwatnie do pogody,
- wprowadzenie litery „g”, „G”, rozwijanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej, poszerzanie wiedzy na temat różnorodności zjawisk atmosferycznych, zapoznanie z przysłowiem: „w marcu jak w garncu”,
- zapoznanie z różnymi gatunkami ptaków i odgłosami, które wydają, kształtowanie wrażliwości na otaczającą przyrodę,
- utrwalenie wiedzy dotyczącej wiosennych roślin, stymulowanie wielu zmysłów,
- wprowadzenie litery „c”, „C”, poszerzanie wiedzy na temat cebul (jako warzyw i cebul kwiatów),
- doskonalenie czynności matematycznych, utrwalenie informacji o czynnikach niezbędnych do życia rośliny
- rozbudzanie zainteresowania sportem i dyscyplinami sportowymi
- wzbogacanie słownika czynnego dziecka o nazwy dyscyplin sportowych
- wdrażanie do przestrzegania ustalonych zasad zabawy
- propagowanie zdrowego stylu życia, uświadomienie znaczenia aktywności ruchowej dla zdrowia
- rozwijanie twórczego myślenia
- kształtowanie ogólnej sprawności fizycznej