Tematyka
- W świecie książek
- Kto nam pomoże?
- Od kurnika do świątecznego koszyka
- Dbamy o naszą planetę
- Majowe święta
Zadania wychowawczo- dydaktyczne
- kształtowanie nawyku czytania książek,
- odkładania ich na półkę i właściwych zachowań podczas czytania/oglądania książek,
- rozwijanie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego i budowania wypowiedzi na jego temat,
- kształtowanie umiejętności klasyfikowania według wybranej cechy
- utrwalenie wiedzy na temat funkcjonowania księgarni, biblioteki i czytelni oraz właściwych zachowań podczas pobytu w bibliotece,
- zapoznanie z pracą służb - straż pożarna, policja, pogotowie ratunkowe
- poznanie i utrwalanie znajomości numerów alarmowych
- kształtowanie umiejętności wzywania pomocy przez telefon, uświadamianie konieczności znajomości adresu zamieszkania
- uwrażliwianie zmysłu dotyku przez zabawy techniczne i plastyczne
- zapoznanie z życiem i pracą na wsi,
- utrwalenie nazw zwierząt gospodarskich oraz budynków, w których mieszkają,
- ćwiczenie percepcji wzrokowej
- zapoznanie z tradycjami wielkanocnymi, ukazanie wartości tradycji,
- wyodrębnianie z szeregu jednostki po cechach charakterystycznych,
- utrwalanie umiejętności liczenia i tworzenia zbiorów,
- zachęcanie do przeprowadzania eksperymentów i wyciągania z nich wniosków,
- rozwijanie sprawności manualnej i grafomotorycznej podczas zabaw plastycznych
- zapoznanie z technikami ozdabiania jajek i ich nazwami,
- utrwalenie wiedzy dotyczącej zawartości koszyczka wielkanocnego,
- zachęcanie do kultywowania tradycji,
- stymulowanie wielu zmysłów podczas zabaw sensorycznych,
- zapoznanie z pojęciem i przedmiotem „globus”,
- kształtowanie nawyku sprzątania,
- budowanie poczucia odpowiedzialności za planetę,
- wpajanie przekonania, że Ziemia to nasz dom, o który trzeba dbać,
- poznanie zachowań proekologicznych,
- usprawnianie motoryki małej i percepcji wzrokowej,
- wdrażanie do kulturalnego zachowania się wobec innych osób,
- nawiązywanie relacji rówieśniczych,
- zachęcanie do uważnego słuchania tekstu literackiego i budowania wypowiedzi na jego temat,
- kształtowanie postawy patriotycznej, utrwalanie przekonania, że Polska to nasz dom
- zapoznanie z mapą Polski oraz symbolami i herbami miast.