Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne:- poznanie pojęć: kino i teatr,- kształtowanie postawy otwartej i gotowej do uczestnictwa w kulturze,- propagowanie właściwych zachowań w kinie i teatrze,- poznanie nazw zawodów teatralnych (aktor, reżyser, scenograf),- rozwijanie umiejętności analizy sylabowej,- rozwijanie słuchu muzycznego,- zapoznanie z ideą starego kina,- rozwijanie kreatywności i wyobraźni,- pobudzanie i stymulowanie zmysłów,- zapoznanie z różnymi zjawiskami atmosferycznymi charakterystycznymi dla przedwiośnia i wczesnej wiosny,- zapoznanie z przysłowiem W marcu jak w garncu,- zachęcanie do wyrażania siebie poprzez różne formy, m.in. dramę- wprowadzenie nazw ubrań, obuwia i ich zastosowania,- zapoznanie ze zwrotem ubierać się na cebulkę,- kształtowanie nawyków ubierania się adekwatnie do pogody, wpajanie ostrożności w doborze garderoby- wprowadzenie pojęcia kalendarz pogodowy i nazw zjawisk atmosferycznych,- doskonalenie umiejętności przeliczania, porównywania oraz wykonywania innych czynności matematycznych, kształtowanie- poznanie nazw ptaków przylatujących do Polski na wiosnę,- kształtowanie orientacji w przestrzeni,- rozwijanie umiejętności reagowania na sygnał,- wyzwalanie wrażliwości na otaczającą przyrodę- zapoznanie ze zjawiskiem powstawania tęczy,- rozbudzanie ciekawości poznawczej,- zapoznanie z różnymi rodzajami prac wykonywanych wiosną w ogrodzie oraz ze sprzętem używanym do tego celu, - rozwijanie motoryki małej,- doskonalenie umiejętności językowych poprzez tworzenie zdrobnień,- utrwalenie nazw wiosennych kwiatów i wiedzy o czynnikach niezbędnych do życia rośliny,- utrwalenie wiedzy na temat zwierząt, roślin i ogrodu wiosną,- kształtowanie postawy proekologicznej, otwartej na dobra natury,- zapoznanie z nazwami zwierząt gospodarskich i ich domów, utrwalenie nazw domów zwierząt: chlew, stajnia, obora,- rozpoznawanie i wyodrębnianie poszczególnych członków rodzin zwierzęcych,- zapoznanie z nazwami członków ptasich rodzin,- utrwalenie pojęć: mniej, więcej, tyle samo,- zapoznanie z zawodem strażaka i numerem alarmowym 112,- poznanie pracy policjanta, budzenie postawy ufności w stosunku do policjantów- ćwiczenie umiejętności wzywania pomocy na wypadek pożaru, zapoznanie z podstawowym wyposażeniem strażaków, uczenie szacunku dla pracy strażaka,- zaznajomienie z pracą lekarza i pielęgniarki,