Kampania "Mamo, tato, wolę wodę!" została zainicjowana w 2009 roku.
Jej celem jest podkreślenie roli wody w codziennej diecie dziecka oraz wspieranie rodziców w kształtowaniu prawidłowych nawyków żywieniowych wśród najmłodszych.
Patronami merytorycznymi akcji są Instytut Żywności i Żywienia oraz Instytut Matki i Dziecka. W tym roku kampania "Mamo, tato, wolę wodę!" została objęta honorowym patronatem przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
Podczas zajęć, których program został opracowany przez specjalistów, m.in. z zakresu żywienia, pedagogów, psychologów, a także fizyka i ekologa, dzieci będą miały okazję poznać zasady zdrowego odżywiania, dowiedzieć się więcej o właściwościach wody i jej zastosowaniu.
Dobry przykład musi iść z góry, dlatego w tegorocznej edycji kampanii "Mamo, tato, wolę wodę!" organizator i partnerzy chcą zwrócić uwagę na szczególną rolę rodziców w procesie kształtowania prawidłowych nawyków żywieniowych. To właśnie mama i tata mają największy wpływ na dzieci i dlatego powinni być dla nich wzorem do naśladowania.
Zaplanowane w ramach programu działania mają jednocześnie uczyć i bawić.
Bohaterem kampanii "Mamo, tato, wole wodę!" jest Zdrojek – sympatyczna wodna postać.