Tematyka na październik 2021 r.
Tydzień 1: Zapachy i smaki jesieni.
Tydzień 2: Sztuka bycia razem.
Tydzień 3: O czym szumią drzewa?
Tydzień 4: Jesienne strategie zwierząt.
Cele ogólne, które będziemy chciały osiągnąć realizując powyższą tematykę:
OBSZAR FIZYCZNY
- rozwijanie motoryki dużej poprzez zabawy ruchowe, rytmiczno-muzyczne, ćwiczenia poranne i gimnastyczne
- doskonalenie umiejętności dbania o higienę zmysłów
- kształtowanie umiejętności spontanicznego poruszania się w rytm muzyki
- doskonalenie sprawności manualnej podczas wykonywania prac konstrukcyjnych, plastycznych, manipulacyjnych
OBSZAR EMOCJONALNY
- kształtowanie umiejętności wyrażania i nazywania swoich emocji
- uwrażliwianie na piękno języka literackiego podczas słuchania wierszy i opowiadań
- rozwijanie empatii w stosunku do zwierząt
- uwrażliwienie na piękno otoczenia przyrodniczego
- kształtowanie postawy proekologicznej
OBSZAR SPOŁECZNY
- przestrzeganie zasad i norm obowiązujących w grupie rówieśniczej oraz w kontaktach z dorosłymi
- rozwijanie umiejętności uważnego słuchania i analizowania wypowiedzi innych podczas rozmowy
- doskonalenie umiejętności współpracy z rówieśnikami podczas wspólnych zabaw i prac zespołowych
- kształtowanie umiejętności rozpoznawania wartości związanych z oszczędnością i rozsądnym planowaniem wydatków
- wprowadzenie w świat wartości moralnych, takich jak: dobro, szacunek, tolerancja, otwartość
OBSZAR POZNAWCZY
- doskonalenie umiejętności obserwowania przyrody jesienią i dzielenie się swoimi spostrzeżeniami oraz przeżyciami
- wzbogacanie wiedzy o warzywach i owocach oraz uświadomienie ich wartości odżywczych
- wdrażanie do racjonalnego korzystania z mediów (telewizja, komputer), w sposób korzystny dla zdrowia i relacji międzyludzkich
- wzbogacenie słownictwa służącego opisywaniu wrażeń zmysłowych
- wzbudzenie zainteresowania czytaniem poprzez wprowadzenie elementów metody czytania globalnego
- budowanie umiejętności logicznego myślenia poprzez rozwiązywanie zagadek i rebusów
- wzbudzenie zainteresowania czytaniem i literami: litery „m” „M”; „e”, „E”; „l” „L”
- rozwijanie umiejętności dokonywania syntezy i analizy sylabowej i głoskowej
- doskonalenie umiejętności piśmienniczych poprzez zabawy grafomotoryczne i kreślarskie (rysowanie po śladzie oraz kreślenie liter)
- kształtowanie pojęcia liczby: „dwa”; „trzy”, poznanie cyfr: cyfry 2; 3
- rozpoznawanie modeli monet 1- i 2-złotowych
- doskonalenie umiejętności porównywania liczności zbiorów poprzez szacowanie na „oko”, łączenie w pary i przeliczanie
- rozwijanie kreatywności i aktywności twórczej: ruchowej, plastycznej, muzycznej