Tematyka na grudzień 2021 r.
Tydzień 1: Skarby ziemi.
Tydzień 2: Zabawy w teatr.
Tydzień 3: Kulinarne ciekawostki.
Tydzień 4: Magia świąt.
Tydzień 5: Zegary i kalendarze.
Cele ogólne, które będziemy chciały osiągnąć realizując powyższą tematykę:
OBSZAR FIZYCZNY
- rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej podczas zabaw ruchowych, ruchowo – naśladowczych
- kształtowanie nawyku kontroli postawy ciała oraz układania ręki podczas kreślenia
- wspieranie rozwoju ruchowego poprzez organizowanie zabaw ruchowych w sali i na powietrzu
- kształtowanie umiejętności prawidłowego i estetycznego nakrywania do stołu oraz nawyku sprzątania po posiłku
OBSZAR EMOCJONALNY
- kształtowanie umiejętności prezentowania stanów emocjonalnych w sytuacji zadaniowej – pantomimy, zabawy, pracy z tekstem literackim
- wzmacnianie więzi z grupą i wychowawcą oraz aktywne włączanie się w podejmowane działania
- doskonalenie umiejętności radzenia sobie z emocjami w sytuacjach współpracy i współzawodnictwa
- prawidłowej reakcji na zauważone zagrożenie lub krzywdę wyrządzaną zwierzętom
- kształtowanie postawy troski wobec zwierząt
OBSZAR SPOŁECZNY
- kształtowanie świadomości przynależności do rodziny
- kształtowanie rozumienia wartości świąt, których przesłaniem jest dawanie dobra, okazywanie serca i pomaganie
- wdrażanie do odczytywania znaków pozawerbalnych: słuchowych, wzrokowych, dotykowych oraz do wykorzystywania ich w komunikacji
- doskonalenie koncentracji podczas zajęć i umiejętności podążania za ich tokiem
- zachęcanie do działań służących osiągnięciu wspólnego celu przez zespołowe planowanie, realizowanie zadań oraz
- odczuwanie współodpowiedzialności za przebieg i efekt końcowy
OBSZAR POZNAWCZY
- wzbogacanie słownictwa o nowe wyrazy związane z praca górnika i wydobyciem węgla
- kształcenie umiejętności odczytywania symboliki piramidy zdrowia i przyporządkowywania elementów do określonych jej poziomów
- wzbogacanie wiedzy o polskich tradycjach związanych z obchodami świąt Bożego Narodzenia
- zapoznanie ze sposobami mierzenia czasu za pomocą różnych rodzajów zegarów (stoper, zegar: słoneczny,elektroniczny, piaskowy, tarczowy, wahadłowy), porównywanie czasu wykonywania różnych czynności
- zachęcanie do kontroli poprawności własnych wypowiedzi słownych pod względem artykulacyjnym składniowym, fleksyjnym oraz do podejmowania prób samodzielnego korygowania błędów
- wzbudzenie zainteresowania czytaniem poprzez wprowadzenie elementów metody czytania globalnego
- kształtowanie umiejętności wyszukiwania rymów i tworzenia krótkich rymowanek, wyliczanek i wierszy
- wzbudzenie zainteresowania czytaniem i literami: litery „y”, „Y”, „r”, „R”
- rozwijanie umiejętności dokonywania syntezy i analizy sylabowej i głoskowej
- doskonalenie umiejętności szacowania liczby przedmiotów w wyodrębnionym zbiorze oraz stosowania określeń: „mniej”, „więcej”, „tyle samo”
- kształtowanie pojęcia liczby: „sześć”; „siedem”, poznanie cyfr: cyfry 6; 7
- poznanie znaków: „+”, „=”, układanie i odczytywanie zapisów matematycznych
- kształtowanie umiejętności określania, które z wprowadzanych i obserwowanych zmian mają charakter odwracalny, nieodwracalny lub częściowo odwracalny
- doskonalenie umiejętności dostrzegania następstw: pór roku, dni tygodnia, pór dnia
- kształtowanie umiejętności wyrażania wiedzy i emocji dotyczących świąt Bożego Narodzenia poprzez śpiewanie piosenek, ruch intencjonalny oraz aktywność plastyczną, techniczną