Zajęcia miały na celu kształtowanie umiejętności rozpoznawania symboli narodowych i przynależności narodowej a także nabywania umiejętności rozpoznawania przedmiotów przez świadome wykorzystywanie zmysłów: wzroku, smaku, słuchu, węchu, dotyku oraz pobudzały dziecięcą aktywność.
Dzieci rozwiązywały zagadki słuchowe poprzez wskazywanie ilustracji jako ich rozwiązania, następnie poznawały zmysłami liście, gałązki, piasek, suszone listki ziół.
Obejrzały i porównały fizyczną mapę Polski oraz kontur mapy narysowany na dużym kartonie ( na tej drugiej wykleiły Wisłę, Morze Bałtyckie oraz góry).
Na zakończenie wykonały pracę plastyczno-techniczną „Kokarda narodowa”.
Najwięcej radości i przyjemności sprawiło im tworzenie a następnie zabawa wspólnie przygotowanymi balonami wypełnionymi fasolą, ziarnami kukurydzy, kamykami, piórkami, piaskiem.
Opracowała: Marzena Ciechomska